Thông tin luận án

Ngày 25-04-2015

Thông tin luận án của NCS. Nguyễn Thị Diệu Hà

INFORMATION OF DOCTORAL DISSERTATION

PhD. Candidate: Nguyen Thi Dieu Ha

Research title: The competencies and performance of English teachers and first year students achievement and attitude in Thai Nguyen University.

Major: English Language and Literature.

PhD. Candidate: Nguyen Thi Dieu Ha.

Training course: 2009 - 2014.

Scientific supervisor:  Prof. Amanda Banaag, PhD.

Training location: Thai Nguyen University, Viet Nam.

Type of program: International joint training program on Doctor of Philosophy in English Language and Literature, between Thai Nguyen University - Viet Nam and Batangas State University – Philippines.

Degree granting institution: Batangas State University, Philippines.

THE NEW SCIENTIFIC FINDINGS

The dissertation has designed language activities for improving English teachers competencies and performance and students achievement and attitude in Thai Nguyen University. The research has found out these important results:

1.  Teachers are considered competent based on the respondents assessment on their teaching performance; their instructional expertise in terms of subject matter is moderately competent; while they are considered competent in terms of classroom management, instructional, communication, diagnostic and relational expertise.

2.  Students perform in average level in basic English; Students are neutral on their attitude towards learning Basic English Language; Students’ attitude towards English language is affected by teachers’ instructional performance.

3.  Instructional plan is proposed for implementation and evaluation to improve the teaching learning process in English Language teaching and learning at TNU.

APPLICATION FEASIBILITY AND RECOMMEDATIONS FOR FURTHER STUDIES

* Application feasibility

-  Findings of this study will provide relevant input for administrators at Thai Nguyen University to design an effective curriculum for the students.

- Results of the study also offer important information for English teachers to design their own instructional material to enhance the English proficiency of students.

- Through this research, students will be informed on their weakness so they can make some ways to improve their linguistic performance.

* Recommendation for further studies

-  Further and wider research on teaching techniques and methodologies.

 

TRANG THÔNG TIN LUẬN ÁN TIẾN SĨ CỦA NCS. NGUYẾN THỊ DIỆU HÀ

Tên đề tài luận án: Thực trạng và giải pháp về năng lực, phương pháp giảng dạy của giảng viên tiếng Anh và hiệu quả tiếp thu của sinh viên năm thứ nhất tại Đại học Thái Nguyên.

Chuyên ngành: Ngôn ngữ và Văn học Anh.

Khoá đào tạo: 2009 - 2014.

Họ và tên nghiên cứu sinh: Nguyễn Thị Diệu Hà.

Người hướng dẫn khoa học: TS.  Amanda Banaag

Cơ sở đào tạo: Đại học Thái Nguyên.

Chương trình đào tạo: Chương trình liên kết đào tạo Tiến sĩ Ngôn ngữ và Văn học Anh, giữa Đại học Thái Nguyên, Việt Nam và Đại học Tổng hợp Batangas, Philippines.

Cơ sở cấp bằng:  Đại học tổng hợp Batangas, Philippines.

NHỮNG KẾT QUẢ MỚI CỦA LUẬN ÁN

1. Hầu hết giảng viên tiếng Anh có năng lực và phương pháp giảng dạy tốt. Bên cạnh nhiệm vụ chuyên môn, giảng viên tiếng Anh còn thực hiện nhiệm vụ quản lý sinh viên, quản lý thời gian giảng dạy, phân phối chương trình, kiểm tra và đánh giá kết quả học tập của sinh viên. Ngoài ra, giảng viên tiếng Anh thường xuyên tham gia các khóa tập huấn trong và ngoài nước nhằm nâng cao năng lực và phương pháp giảng dạy.

2. Kết quả học tập môn tiếng Anh cơ bản của đa số sinh viên chỉ đạt mức trung bình; sinh viên chưa xác định được thái độ học tập và chưa có mục tiêu cụ thể với môn tiếng Anh cơ bản; phương pháp giảng dạy và năng lực của giảng viên có ảnh hưởng không nhỏ đến thái độ học tập môn tiếng Anh cơ bản của sinh viên.

3. Luận án đã xây dựng kế hoạch giảng dạy để đánh giá, cải thiện việc dạy và học môn tiếng Anh cơ bản cho sinh viên năm thứ nhất tại Đại học Thái Nguyên.

 

KHẢ NĂNG ỨNG DỤNG TRONG THỰC TIỄN VÀ NHỮNG VẪN ĐỀ CẦN TIẾP TỤC NGHIÊN CỨU

 * Khả năng ứng dụng trong thực tiễn

- Các nhà quản lý của Đại học Thái Nguyên có thể tham khảo luận án này để thiết kế chương trình học tiếng Anh hiệu quả cho sinh viên.

- Giảng viên tiếng Anh có thể tham khảo luận án này để tự thiết kế các tài liệu hướng dẫn nhằm thúc đẩy sự thành thạo tiếng Anh của người học.

- Sinh viên có thể tham khảo luận án này để xác định được những điểm yếu về năng lực ngôn ngữ và tìm ra cách học để nâng cao hiệu quả sử dụng ngôn ngữ.

* Những vấn đề cần tiếp tục nghiên cứu

- Nghiên cứu sâu hơn, rộng hơn về phương pháp giảng dạy tiếng Anh cho sinh viên năm thứ nhất. 

Các bài liên quan