Thông tin luận án
Ngày 25-04-2015
Thông tin luận án của NCS. Hoàng Thị Nhung
INFORMATION OF DOCTORAL DISSERTATION
PhD. Candidate: Hoang Thi Nhung (Dimples)
Research title: Receptive and Productive Skills among Freshman Students in Thai Nguyen University System: Basis for English Listening and Speaking Activities.
Major: English Language and Literature.
PhD. candidate: Hoang Thi Nhung (Dimples).
Training course: 2009 – 2014
Scientific supervisor: Matilda H. Dimaano, PhD.
Training location: Thai Nguyen University, Vietnam.
Type of program: International joint training program on Doctor of Philosophy in English language and literature, between Thai Nguyen University – Vietnam and Batangas State University, Philippines
Degree Granting Institution: Batangas State University, Philippines.
THE NEW SCIENTIFIC FINDINGS
This research assessed the receptive and productive skills among freshman students in Thai Nguyen University system with proposing English listening and speaking activities. This research has found these important results:
1. Students have average level of listening skills in accuracy, spelling, comprehension, and vocabulary.
2. Students have average level of speaking skills in pronunciation, fluency, comprehension, and vocabulary.
3. The proposed English listening and speaking activities follow criteria based on listening and speaking sub skill areas where the students encountered the most difficulty. For examples, listening activity on fluency, listening activity on pronunciation, dialogue exercises, …
APPLICATION FEASIBILITY AND RECOMMENDATIONS FOR FURTHER STUDIES
-
Application feasibility:
- This study can guide the administrators of Thai Nguyen in evaluating the different English proficiency enhancing activities.
- This study will provide them insights on what innovative learning activities will be appropriate to enhance the language proficiency of their students.
- The findings of this study will make students aware of their level of listening and speaking skills. This will also be an instrument for them to improve their weak points and enhance their overall performance in basic English.
-
Recommendations for further studies:
- A similar study on the receptive and productive skills among second year students in Thai Nguyen University system may be conducted.
TRANG THÔNG TIN LUẬN ÁN TIẾN SĨ CỦA NCS. HOÀNG THỊ NHUNG
Tên đề tài luận án: Kĩ năng tiếp nhận và kĩ năng thực hành của sinh viên năm thứ nhất trong Đại học Thái Nguyên: Cơ sở cho các hoạt động nghe và nói tiếng Anh.
Chuyên ngành: Ngôn ngữ và Văn học Anh.
Khoá đào tạo: 2009 - 2014.
Họ và tên NCS: Hoàng Thị Nhung (Dimples).
Người hướng dẫn khoa học: TS. Matilda H. Dimaano.
Cơ sở đào tạo: Đại học Thái Nguyên, Việt Nam.
Chương trình đào tạo: Chương trình liên kết đào tạo Tiến sĩ Ngôn ngữ và Văn học Anh, giữa Đại học Thái Nguyên, Việt Nam và Đại học Tổng hợp Batangas, Philippines.
Cơ sở cấp bằng: Đại học tổng hợp Batangas, Philippines.
NHỮNG KẾT QUẢ MỚI CỦA LUẬN ÁN
Luận án đã đánh giá kĩ năng tiếp nhận và kĩ năng thực hành của sinh viên năm thứ nhất tại Đại học Thái Nguyên và đề xuất các hoạt động nghe và nói tiếng Anh. Luận án đã có những kết quả quan trọng sau:
1. Kĩ năng nghe của sinh viên ở mức trung bình về độ chính xác, lỗi chính tả, sự hiểu và từ vựng.
2. Kĩ năng nói của sinh viên ở mức trung bình trong việc phát âm, độ trôi chảy, sự hiểu và từ vựng.
3. Luận án đề xuất các hoạt động nghe và nói theo tiêu chí dựa vào vào các khía cạnh của kĩ năng nghe và nói phụ, tại đó sinh viên phải đối mặt với cái khó nhất. Ví dụ hoạt động nghe về cách phát âm, hoạt động nghe về độ trôi chảy, bài tập hội thoại.
KHẢ NĂNG ỨNG DỤNG TRONG THỰC TIỄN VÀ NHỮNG VẪN ĐỀ CẦN TIẾP TỤC NGHIÊN CỨU
- Khả năng ứng dụng trong thực tiễn:
Các nhà quản lý của Thái Nguyên có thể tham khảo kết quả luận án này để đánh giá các hoạt động nâng cao trình độ tiếng Anh khác nhau.
Giảng viên giảng dạy tiếng Anh cơ bản có thể tham khảo luận án này để lựa chọn hoạt động học sáng tạo nào sẽ nâng cao trình độ tiếng Anh cho sinh viên.
Sinh viên tham khảo luận án để nhận biết được trình độ nghe và nói Tiếng Anh của mình và là công cụ giúp cải thiện điểm yếu và nâng cao trình độ tiếng Anh cơ bản.
- Những vấn đề cần tiếp tục nghiên cứu:
Nghiên cứu kỹ năng tiếp nhận và kỹ năng thực hành tiếng Anh của sinh viên năm thứ 2.