Thông tin luận án

Ngày 26-04-2015

Thông tin luận án của NCS. Văn Thị Quỳnh Hoa

INFORMATION OF DOCTORAL DISSERTATION

PhD. candidate: Văn Thị Quỳnh Hoa (Flower)

Research title: Learning Guides in Speaking English in In-class and Out-Of-Class Activities for Vietnamese Freshman Students in the Thai Nguyen University System

 

Major: English Language and Literature

PhD. candidate: Van Thi Quynh Hoa

Training course: 2009-2014

Scientific supervisor: Amada Banaag, PhD.

Training location: Thai Nguyen University, Viet Nam

Type of program: International joint training program on Doctor of Philosophy in English Language and Literature, between Thai Nguyen University - Viet Nam and Batangas State University – Philippines.

Degree granting institution: Batangas State University, Philippines.

 

THE NEW SCIENTIFIC FINDINGS

The dissertation has formulated learning guides for enhancing English communication skills of the first year students in Thai Nguyen University. The research has found out these important results:

1. The level of English language performance of freshman students of Thai Nguyen University System was on the average only.

2. The extent of participation of using English in in-class activities was high on reading and speaking.

3. The performance of the students in using English in in-class activities is better than in out-of-class activities.

4. A propose learning guide was formulated to enhance students’ communication skills.

APPLICATION FEASIBILITY AND RECOMMEDATIONS FOR FURTHER STUDIES

Application feasibility:

- The college management committee may refer to the results of dissertation to take necessary steps and keen interest towards above in-class and out-of-class activities so as to develop communication skills of students in colleges.

- Teachers of English in Thai Nguyen University can refer to the dissertation to design appropriate learning guide in speaking English in in-class activities and out-of-class activities, curriculum to enhance the students’ skills.

Recommendation for further studies:

- Other factors that affect the level of English communication skill, such as learning environment, learning styles, needs or learning ability of the students should be studied.

 

TRANG THÔNG TIN LUẬN ÁN TIẾN SĨ CỦA NCS. VĂN THỊ QUỲNH HOA

 

Tên đề tài luận án: Hướng dẫn học nói tiếng Anh trong các hoạt động chính khóa và ngoại khóa của sinh viên năm thứ nhất thuộc Đại học Thái Nguyên

Chuyên ngành: Ngôn ngữ và Văn học Anh

Khoá đào tạo: 2009 - 2014

Họ và tên NCS: Văn Thị Quỳnh Hoa

Người hướng dẫn khoa học: TS. Amada Banaag

Cơ sở đào tạo: Đại học Thái Nguyên

Chương trình đào tạo: Chương trình liên kết đào tạo Tiến sĩ Ngôn ngữ và Văn học Anh, giữa Đại học Thái Nguyên, Việt Nam và Đại học Tổng hợp Batangas, Philippin.

Cơ sở cấp bằng:  Đại học tổng hợp Batangas, Philippin

NHỮNG KẾT QUẢ MỚI CỦA LUẬN ÁN

            Luận án đã tìm ra những hướng dẫn học nói tiếng Anh cho sinh viên năm thứ nhất Đại học Thái Nguyên để nâng cao kĩ năng giao tiếp trong các hoạt động chính khóa và ngoại khóa. Đồng thời nghiên cứu đưa ra những kết luận mới quan trọng sau:

1. Trình độ tiếng Anh của sinh viên năm thứ nhất đại học Thái Nguyên chỉ đạt mức trung bình.

2. Mức độ tham gia sử dụng tiếng Anh trong các hoạt động chính khóa rất cao ở kĩ năng đọc và nói.

3. Mức độ vận dụng tiếng Anh của sinh viên trong các hoạt động chính khóa tốt hơn so với các hoạt động ngoại khóa.

4. Hướng dẫn học nói tiếng Anh được áp dụng đã nâng cao kĩ năng giao tiếp tiếng Anh cho sinh viên.

KHẢ NĂNG ỨNG DỤNG TRONG THỰC TIỄN VÀ NHỮNG VẪN ĐỀ CẦN TIẾP TỤC NGHIÊN CỨU

  • Khả năng ứng dụng trong thực tiễn:

Các nhà quản lý trường đại học có thể tham khảo kết quả của luận án để quan tâm và thực hiện các bước cần thiết đối với các hoạt động chính khóa và ngoại khóa trong chương trình học tiếng Anh để phát triển kỹ năng giao tiếp cho sinh viên.

Các giảng viên tiếng Anh có thể tham khảo luận án này để đưa ra hướng dẫn học nói tiếng Anh trong các hoạt động chính khóa và ngoại khóa phù hợp với chương trình học, nâng cao kỹ năng của sinh viên giúp sinh viên học tập tích cực và có hiệu quả.

  • Những vấn đề cần tiếp tục nghiên cứu:

Nghiên cứu các yếu tố ảnh hưởng đến năng lưc giao tiếp tiếng Anh của sinh viên như: môi trường học tập, phong cách học tập, nhu cầu hoặc khả năng học ngoại ngữ.

Các bài liên quan