Thông tin luận án

Ngày 26-04-2015

Thông tin luận án của NCS. Nguyễn Lan Hương

INFORMATION OF DOCTORAL DISSERTATION

PhD. Candidate: Nguyen Lan Hương (Perfume)

 

Research title: Sociolinguistics Competences of First Year College Students of Thai Nguyen University System: Basic for Creativity Enhancement Activities.

Major: Language and Literature

PhD. Candidate: Nguyễn Lan Hương 

Training course: 2009 - 2014

Scientific supervisor:  Amada  Banaag, PhD

Training location: Thai Nguyen University, Viet Nam.

Type of program: International joint training program on Doctor of Philosophy in English Language and Literature, between Thai Nguyen University - Viet Nam and Batangas State University – Philippines.

Degree granting institution: Batangas State University, Philippines.

 

THE NEW SCIENTIFIC FINDINGS

 

The dissertation has designed to assess the sociolinguistics competences of first year students in Thai Nguyen University to propose creativity enhancement activities.

 The research has found out these important results:

1. The level of sociolinguistic competence of students with regards to respect, friendliness, confidence, resourcefulness and emotional maturity was high.

2. Teachers positively assessed that students’ possessed a good competence in terms of sociolinguistic aspect.

3. There is no statistically significant difference on the level of sociolinguistic competence when grouped according to profile variables.

4. Creativity enhancement activity is planned for implementation and evaluation to improve the students’ sociolinguistic competence.

 

APPLICATION FEASIBILITY AND RECOMMEDATIONS FOR FURTHER STUDIES

 

  • Application feasibility:

-  The result of the study will provide important information for administrators at Thai Nguyen University to design an effective curriculum for the students.

-  English teachers may refer to the results of dissertation to apply creativity activities to enhance the sociolinguistics competence of her students.

-  This study will help first year students determine their level of sociolinguistics competencies in English. This would give them a challenge to improve their weakness and enhance their sociolinguistics competence.

  • Recommendation for further studies:

-  Further study on other components of communicative competence.

 

TRANG THÔNG TIN LUẬN ÁN TIẾN SĨ CỦA NCS. NGUYỄN LAN HƯƠNG

 

Tên đề tài luận án:  Năng lực ngôn ngữ xã hội học của sinh viên năm thứ nhất tại Đại học Thái Nguyên: Đề xuất một số hoạt động nâng cao năng lực ngôn ngữ tiếng Anh và xã hội học của sinh viên .

Chuyên ngành: Ngôn ngữ và Văn học Anh

Khoá đào tạo: 2009 - 2014

Họ và tên  NCS: Nguyễn Lan Hương

Người hướng dẫn khoa học: TS.  Banaag

Cơ sở đào tạo: Đại học Thái Nguyên

Chương trình đào tạo: Chương trình liên kết đào tạo Tiến sĩ Ngôn ngữ và Văn học Anh, giữa Đại học Thái Nguyên, Việt Nam và Đại học Tổng hợp Batangas, Philippines.

Cơ sở cấp bằng:  Đại học tổng hợp Batangas, Philippines.

 

NHỮNG KẾT QUẢ MỚI CỦA LUẬN ÁN

 

Luận án đã đánh giá năng lực ngôn ngữ xã hội học của sinh viên năm thứ nhất tại Đại học Thái Nguyên. Thông qua đó đề xuất một số hoạt đông nâng cao năng lực ngôn ngữ  tiếng Anh và xã hội học cho sinh viên  Nghiên cứu đưa ra những kết luận quan trọng sau:

1. Năng lực ngôn ngữ xã hội học của sinh viên có liên quan đến sự tôn trọng, thân thiện, tự tin, khéo léo, trưởng thành về cảm xúc được đánh giá cao.

2. Năng lực ngôn ngữ xã hội học  của sinh viên liên quan đến sự tôn trọng đã được đánh giá tốt bởi giảng viên.

3. Không có mối tương quan nào giữa năng lực ngôn ngữ xã hội học của sinh viên với các tiêu chí đánh giá nêu trên.

4. Luận án xây dựng một số hoạt động để nâng cao năng lực ngôn ngữ tiếng Anh và xã hội học của sinh viên năm thứ nhất tại  Đại học Thái Nguyên.

 

KHẢ NĂNG ỨNG DỤNG TRONG THỰC TIỄN VÀ NHỮNG VẪN ĐỀ CẦN TIẾP TỤC NGHIÊN CỨU

 

  • Khả năng ứng dụng trong thực tiễn:

-   Các nhà quản lý của Đại học Thái Nguyên có thể tham khảo luận án này để thiết kế chương trình học hiệu quả cho sinh viên.

-   Giảng viên tiếng Anh có thể sử dụng những kết quả của luận án này để áp dụng hoạt động sáng tạo nâng cao năng lực sử dụng ngôn ngữ xã hội học của người học.

-    Sinh viên có thể tham khảo để xác định năng lực ngôn ngữ xã hội học hiện tại của họ, cơ hội để sinh viên cải thiện năng lực ngôn ngữ tiếng Anh.

  • Những vấn đề cần tiếp tục nghiên cứu:

-        Nghiên cứu các yếu tố khác ảnh hưởng đến của năng lực giao tiếp tiếng Anh của sinh viên.

Các bài liên quan