Thông tin luận án

Ngày 27-04-2015

Thông tin luận án của NCS. Đinh Thị Hương

INFORMATION OF DOCTORAL DISSERTATION

PhD. candidate: Đinh Thị Hương (Lilac)

Research title: 

Reading Performance and Reading Interests of college freshmen of Thai Nguyen University: Basis for Developing college Supplementary Integrative Reading Materials.

 

Major: English Language and Literature

PhD. candidate:  Đinh Thị Hương (Lilac)

Training course: 2009-2014

Scientific supervisor: Amada G. Banaag, PhD.

Training location: Thai Nguyen University, Viet Nam

Type of program: International joint training program on Doctor of Philosophy in English Language and Literature, between Thai Nguyen University - Viet Nam and Batangas State University – Philippines.

Degree granting institution: Batangas State University, Philippines.

 

THE NEW SCIENTIFIC FINDINGS

This dissertation looked into the reading performance and reading interests of College Freshmen of Thai Nguyen University as basis for developing college supplementary integrative reading materials. Reading materials on music, literature, food and health, sports and games and science were the main concerns in assessing students’ interest on the mentioned materials. The results of analysis and interpretation revealed that:

1. Reading performance of the students is average which means that they must improve.

2. In terms of profile, only type of school graduated from has significant relationship with the reading performance of the students.

3. Reading materials under Music, Literature, Food and Health, Sports and Games and Science are found to be less interesting.

4. The null hypothesis that there is no significant relationship between the reading performance of the students and reading interests of freshmen students is accepted. Therefore, reading performance is not affected by students’ reading interest.

5. Supplementary reading materials are hereby proposed for implementation.

APPLICATION FEASIBILITY AND RECOMMEDATIONS FOR FURTHER STUDIES

 

  • Application feasibility:

-  Findings of this study will provide relevant input for administrators at Thai Nguyen University to design an effective curriculum for the students.

-  Results of the study also offer important information for English teachers to understand better the attitudes, interest, comprehension skills and problems of the students as regards reading. The results too, would give them ideas of integrating a well-planned reading activities in English and developmental Reading subjects..

-  Through this research, students will be informed on their weakness so they can make some ways to improve their reading performance.

  • Recommendation for further studies:

-  Further and wider research on reading performance.

-  Further study on other factors such as language difficulty, level of fluency and reading rate.

 

TRANG THÔNG TIN LUẬN ÁN TIẾN SĨ CỦA NCS.  ĐINH THỊ HƯƠNG

 

Tên đề tài luận án: Năng lực đọc hiểu và hứng thú đọc tiếng Anh của sinh viên năm nhất Đại học Thái Nguyên: Cơ sở cho việc phát triển hệ thống tài liệu đọc tiếng Anh bổ sung cho sinh viên Đại học.

Chuyên ngành: Ngôn ngữ và Văn học Anh

Khoá đào tạo: 2009 - 2014

Họ và tên NCS: Đinh Thị Hương

Người hướng dẫn khoa học: TS.  Amada G. Banaag

Cơ sở đào tạo: Đại học Thái Nguyên

Chương trình đào tạo: Chương trình liên kết đào tạo Tiến sĩ Ngôn ngữ và Văn học Anh, giữa Đại học Thái Nguyên, Việt Nam và Đại học Tổng hợp Batangas, Philippin.

Cơ sở cấp bằng:  Đại học tổng hợp Batangas, Philippin

 

NHỮNG KẾT QUẢ MỚI CỦA LUẬN ÁN

            Luận án đã đánh giá khả năng đọc tiếng Anh và hứng thú đọc của sinh viên năm nhất Đại học Thái Nguyên, là cơ sở cho việc phát triển hệ thống tài liệu đọc tiếng Anh bổ sung cho sinh viên Đại học. Các tài liệu đọc về âm nhạc, văn học, thực phẩm và sức khỏe, thể thao, các trò chơi và khoa học là các lĩnh vực chính liên quan trong việc đánh giá năng lực đọc và hứng thú đọc của sinh viên. Luận án có những kết luận quan trọng sau:

1. Năng lực đọc của sinh viên năm thứ nhất Đại học Thái Nguyên ở mức trung bình có nghĩa là họ phải cải thiện.

2. Những sinh viên tốt nghiệp trung học phổ thông ở các trường Công lập có mối tương quan thuận với khả năng đọc của sinh viên.

3. Các tài liệu đọc thuộc các lĩnh vực âm nhạc, văn học, thực phẩm và sức khỏe, thể thao - các trò chơi và khoa học được sinh viên đánh giá là ít thú vị.

4. Không có mối quan hệ có ý nghĩa nào giữa khả năng đọc của sinh viên và hứng thú đọc của sinh viên năm nhất.

5. Luận án đã xây dựng hệ thống tài liệu đọc tiếng Anh bổ sung cho sinh viên đại học.

KHẢ NĂNG ỨNG DỤNG TRONG THỰC TIỄN VÀ NHỮNG VẪN ĐỀ CẦN TIẾP TỤC NGHIÊN CỨU

  • Khả năng ứng dụng trong thực tiễn:

- Các nhà quản lý của Đại học Thái Nguyên có thể sử dụng luận án này để thiết kế chương trình học hiệu quả cho sinh viên.

-  Giảng viên tiếng có thể tham khảo luận án này để cải tiến các hoạt động đọc hiểu và  phát triển các tài liệu môn đọc hiểu tiếng Anh.

- Sinh viên có thể tham khảo luận án này để xác định được những điểm yếu về năng lực đọc hiểu của mình từ đó tìm ra cách hoc để nâng cao hiệu quả đọc hiểu tiếng Anh.

  • Những vấn đề cần tiếp tục nghiên cứu:

-  Nghiên cứu sâu hơn, rộng hơn về năng lực đọc hiểu tiếng Anh.

Nghiên cứu những khó khăn về ngôn ngữ, mức độ lưu loát và tốc độ đọc tiếng Anh của sinh viên.

Các bài liên quan